Prima pagină   |   Harta site-ului   |  Flux RSS    |   Abonare la stiri prin email   |   Contacte


12.11.2018
Grădinile din Hellidens – incluziune prin grădinărit
12.11.2018
Oportunitate de finanțare pentru inițiativele de afaceri sociale din Republica Moldova
06.11.2018
PUR Projet - creator de valoare partajată


 

  


Prima pagină  »  Instruire  »  Programul de instruire la locul de muncă
Programul de instruire la locul de muncă
Programul de instruire la locul de muncă și angajare asistată a persoanelor cu dizabilități
Publicat: 27.11.2017   

Programul de instruire la locul de muncă și angajare asistată a persoanelor cu dizabilități

Speranța are adresă!

Programul este destinat persoanelor cu dizabilități (femei și bărbați) din localitățile Republicii Moldova cu vîrsta curpinsă între 18-35 ani, care dispun de autonomie personală, studii (cel puțin treapta primară sau gimnazială) și sînt motivate să obțină cunoștințe, abilități și experiență de muncă pentru profesiile: bucătar auxiliar sau chelner ospătar.

În realizarea programului este implicată o echipă de profesioniști cu experiență: formatori, asistenți sociali și specialiști în angajare.

Benenficiarii programului se selectează în bază unui concurs de dosare. Pentru a participa la concurs, este necesar de expediat prin email, fax sau poștă un dosar care va cuprinde documentele:

·         buletin de identitate (copie);

·         certificat de studii (copie);

·         certificat de dizabilitate (copie);

·         datele de contact ale persoanei aplicante (adresa de la domiciliu, telefon fix și mobil, email);

·         scrisoare de recomandare din partea asistentului social, medicului de familie sau a unei asociații obștești;

·         fișa medicală (forma 0-86/E).

Dosarele se pot depune conform următorului calendar:

Perioada de instruire

Termen de aplicare a dosarelor

februarie – mai

15 noiembrie – 15 ianuarie

septembrie – decembrie

15 iunie – 15 august

 

Instruirea la locul de muncă se efectuează la zi și cuprinde patru luni de cursuri teoretice (36 ore) și practice (316 ore). Persoanele instruite beneficiază de bursă, materiale pentru curs și cazare. Programul include și sesiuni de formare a abilităților de viață independentă, orientare în carieră, asistență în identificarea unui loc de muncă și suport în primele 12 luni de la angajare.

Lecțiile practice se desfășoară în bucătăria întreprinderii sociale ,,Floare de cireș” SRL, care reprezintă un spațiu suportiv și securizat unde tinerii învață să lucreze în echipă, își dezvoltă abilități profesionale și obțin experiență de muncă, iar CV-ul lor devine mai atractiv. În calitate de angajați, învață să prepare mîncare și să o servească clienților, astfel își dezvoltă încrederea în sine și se pregătesc să devină lideri în familiile și comunitățile lor.

Sala pentru instruire teoretică

Orele teoretice se realizează în cadrul sălii de instruire a Asociației Obștești “Eco-Răzeni”, sală dotată cu mobilier, echipament audio și video modern și materiale  adaptate la necesitățile de instruire, inclusiv care corespund metodei „ușor de citit, ușor de înțeles”.

Bucătar auxiliar

Cursul de formare și dezvoltare a abilităților profesionale pentru meseria de bucătar auxiliar cuprinde următoarele module: siguranța și securitatea la locul de muncă, organizarea locului de muncă, prelucrarea primară a legumelor și a cărnii, procesul de preparare a rețetelor culinare.

Subiecte specifice obordate în cadrul cursului:

·         utilizarea și îngrijirea echipamentului de protecție în procesul de lucru;

·         cerințele pentru igiena persoanală, siguranța și sănătatea la locul de muncă;

·         normele de securitate în exploatarea utilajului și mobilierului tehnologic, ustensilelor și veselei din bucătărie;

·         aprecierea calității și cerințele de depozitare a materiei prime;

·         practicarea operațiile de sortare, spălare și curățare a legumelor;

·         practicarea operațiile de eviscerare, tranșare, dezosare și mărunțire a cărnii și a peștelui;

·         pregătirea bucatelor conform rețetelor: salate, supe, sosuri, preparate din carne și pește, produse de panificație, deserturi;

·         aprecierea calității bucatelor culinare în funcție de parametrii organoleptici;

·         proporționarea produsului culinar conform numărului de persoane deservite.

Chelner/Ospătar

Cursul de formare și dezvoltare a abilităților profesionale pentru meseria de chelner/ospătar cuprinde activități teoretice și practice în cadrul cărora se studiază următoarele tematici:

·         pregătirea locului de muncă;

·         aranjarea prealabilă a mesei;

·         primirea corespunzătoare a consumatorului;

·         prezentarea meniului;

·         deservirea corectă a consumatorului;

·         debarasarea mesei.

În vederea creșterii gradului de angajabilitate a beneficiarilor, Programul de instruire la locul de muncă și angajare asistată presupune posibilitatea de a testa și fortifica abilitățile și competențele de lucru în bucătărie prin intermediul stagiilor de practică în instituțiile partenere ale programului: Centrul comunitar de zi pentru copii din Răzeni, cantina Liceului Teoretic “Ion Pelivan” din Răzeni și Hotelul Radisson Blu din Chișinău.

Deprinderi de viață independentă

La modulul „Deprinderi de viață independentă”, tinerii au posibilitatea să își dezvolte competențe și abilitățile practice de trai independent și orientare în carieră. În procesul de instruire utilizăm metode și tehnici de lucru interactive, pentru o formare comprehensivă a tinerilor în domeniile:

·         reguli de acordare a primului ajutor în caz de incendiu, cutremur, accidente, hemoragie, leșin, electrocutare, arsuri, etc.;

·         gestionarea în mod independent a resurselor financiare;

·         tehnici de căutare a unui loc de muncă și setul de documente necesare pentru angajare;

·         drepturile și obligațiile angajatorului și salariatului;

·         aplicarea bunelor maniere în practică, etc.

Etapele procesului de angajare asistată

În dependență de rezultatele obținute pe parcursul a celor patru luni de instruire la locul de muncă, beneficiarii Programului dispun de oportunitatea de a trece la cea de a două fază – angajarea asistată de către un specialist, care poate dura pînă la 12 luni și include următoarele etape:

•         Identificarea locului de muncă reeșind din necesitățile și abilitățile beneficiarului și cerințele pieței muncii;

•         Contactul cu potențialul angajator: interviul de angajare, analiza companiei și a locului de muncă;

•         Asistenţă la locul de muncă și monitorizarea postangajare.

Activități și metode de facilitare a integrării sociale

Programul include activități de recreere și petrecere a timpului liber în mod util de către beneficiari: excursii, vizite la teatru, participarea acțiuni de voluntariat, organizarea sărbătorilor în echipă, ședințe de consiliere individuală sau în grup și alte activități de dezvoltare personală.

Program realizat de Asociația Obștească ,,Eco-Răzeni” în parteneriat cu Întreprinderea socială “Floare de cireș” SRL și suportul financiar al IM Swedish Development Partner, Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC), Fundației Est-Europene, Volkshilfe Solidarität Austria, Ministerului Federal al Muncii, Afacerilor Sociale și Protecției Consumatorului al Austriei și Primăriei orașului Viena.

Date de contact:

r. Ialoveni, sat. Răzeni, MD 7728, str. Ștefan cel Mare 49/b

Tel./fax: 0 268 73325; Mobil: 0 792 10597

E-mail: ecorazeni@gmail.com

Facebook: Eco-Razeni

Manageră program: Galina Spinenco




Programul de instruire la locul de muncă


         


© 2018 Inițiativa pentru antrepenoriat social în Moldova   |   Site elaborat de Andrei Madan
PAGINA ÎN SUS