Prima pagină   |   Harta site-ului   |  Flux RSS    |   Abonare la stiri prin email   |   Contacte


11.01.2019
De la CAFEA la CIUPERCI nu-i decât UN PAS
11.01.2019
De la CAFEA la CIUPERCI nu-i decât UN PAS
01.01.2019
Managementul financiar și fundraising pentru tinerii antreprenori sociali


 

  


Prima pagină  »  Noutăți
Noutăți
Upside Down – afacerea socială care dă o a doua viață deșeurilor
Publicat: 13.09.2018   

Upside Down este prima inițiativă de antreprenoriat social din România care promovează conceptul de upcycling, adică transformarea lucrurilor care aparent îşi încheie ciclul de viaţă în mediul urban în produse totalmente noi și de utilitate întregii comunități. Această afacere de economie socială, care promovează dezvoltarea durabilă, e o poveste ţesută de trei studenţi din Iași, al cărei scop este să ajute mediul înconjurător şi să determine consumatorii să aleagă responsabil. Modalitatea de a crea lucruri funcţionale din materiale vechi şi nefolositoare se numeşte „upcycling”. Procesul este complex şi diferit de ceea ce numim „downcycling” pentru că sunt create produse cu o valoare mai mare decât cele iniţiale.

În 2011, Andreea Zaharescu, una din fondatorii Upside Down-ului, şi-a luat o pauză de la masterul de marketing pe care-l făcea şi a plecat 10 luni în India pentru un internship la o agenţie de marketing, iar în patru a muncit benevol la un proiect de mediu, unde s-a familiarizat cu procesul prin care deşeurile căpătă o nouă viaţă, fiind transformate cu multă atenție în diverse produse foarte practice, precum genți din pungi de orez, sticle de bere transformate în pahare etc., descoperind astfel conceptul de upcycling - transformarea deșeurilor în obiecte noi. Întorcându-se acasă, le-a povestit experienţa Roxanei Antochi şi lui Alexandru Ionuţ Pohonţu, doi prieteni buni, şi s-au întrebat: „De ce nu am face asta și în România?”.

Misiunea start-up-ului din Iasi a început în 1 iunie 2012, zi în care au aplicat la competiția Social Impact Award, organizată de comunitatea HUB în trei țări: România, Austria și Cehia, pe care au şi câştigat-o trei luni mai târziu, la Viena. Cu premiul de 4,000 de euro în mână şi-au luat spaţiu, echipamente, accesorii şi au angajat o persoană specializată în marochinărie. A fost un start cu dreptul, care le-a dat curaj şi încredere de a continua. Primul prototip cu care au ieşit în lume a fost un portofel făcut din banner roşu cu floricele, pe care l-au făcut acasă, în sufragerie. Astăzi, au atelier de proiecţie, croitorese, un e-shop, o echipă de 10 oameni şi planuri măreţe. Astfel, accesorii prietenoase cu mediul, precum portofele, genţi, coperte de cărţi sau borsete, sunt realizate din bannere stradale şi prelate de camion care nu mai servesc la nimic.

Filosofia Upside Down e centrată pe principiul sustenabilităţii și se identifică cu definiție a dezvoltării durabile dată de Comisia Mondială pentru Mediu și Dezvoltare în raportul „Viitorul nostru comun”: „Dezvoltarea durabilă este dezvoltarea care urmărește satisfacerea nevoilor prezentului, fără a compromite posibilitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi”. Mai mult de atât, compania încearcă să menţină o conversaţie constantă la nivel de consumator, informându-i despre modul în care putem rezolva problemele legate de mediu sau despre diferite acţiuni locale sau naţionale care se pliază pe principiile şi valorile noastre. Ne gândim la Upside Down nu doar ca la un start-up, dar şi ca la un mod de a gândi şi acţiona pe baza filosofiei „think outside the box” şi salvăm materiale inedite.

Upside Down înseamnă produse pentru oricine se simte creativ şi atras de lucrurile alternative. Dacă de la magazinul X îți cumperi un portofel pe care și-l pot cumpăra și alte Y persoane, portofelele de la Upside Down sunt cu imprimeu unic sau în ediție limitată, realizate din deșeuri, din ceva care ar fi fost uitat într-un depozit, ars sau aruncat gunoi. Acest lucru ne face pe noi, oamenii, să fim mai grijulii cu lucrurile pe care le posedăm. Acum, în loc să purtăm ceva „MADE in CHINA” putem purta produse vechi cu valoare nouă „MADE in ROMANIA”.

 




Noutăți

Publicat: 11.01.2019   
Doi tineri din Bruxelles, Belgia, pasionați de mediu și comunitate, unul bioinginer și altul antreprenor social, și-au pus întrebări cum ar putea reduce, cu propriile forțe, consumul de combustibili fosili, cum ar putea construi o economie locală și dezvolta o întreprindere în baza unui model economic durabil. Astfel, în 2013, acești doi curajoși reușesc să lanseze cooperativa belgiană PermaFungi, considerată, pe bună dreptate, modelul perfect de economie circulară și inovație antreprenorială aplicabilă în viața de zi cu zi. Proiectul cu carater social se bazează pe inovație: cultivarea ciupercilor în baza zațului de cafea. Citeşte mai mult...
Publicat: 21.12.2018   
În cadrul conferinței au fost prezentate principalele activități realizate pe parcursul desfășurării proiectului, cât și experiența participanților la sesiunile de instruire și consolidare a capacităților care au avut loc în perioada de implementare. Acțiunile realizate în cadrul proiectului D.O.M.D.E. au avut scopul de a îmbunătăți eficacitatea promovării economiei sociale în contextul valorificării fluxului de migrație. Citeşte mai mult...
Publicat: 19.12.2018   
Motivată enorm de impactul deșeurilor necolectate asupra sănătății și mediului comunității, antreprenoarea peruviană Albina Ruiz din Pucallpa, oraș în expansiune din regiunea Amazon, Peru crează, în 2002, întreprinderea socială Ciudad Saludable, care-și propune ca misiune să îmbunătățească condițiile sanitare și de sănătate ale mediului înconjurător. Acu câțiva ani, orașul era în pericol, sufocat de deșeurile mereu în creștere, pentru că, la fel ca și alte orașe din lume, nu dispunea de un sistem organizat de gestionare a deșeurilor. Citeşte mai mult...
Publicat: 11.12.2018   
Zilnic, se fac pași mari și importanți în întreaga lume pentru a combate ignoranța și prejudiciile societății față de persoane cu dizabilități, care continuă să se confrunte cu obstacole în încercările lor de a-și găsi un post de lucru. În această ordine de idei, afaceri sociale precum CLARITY Employment for Blind People din Londra, Marea Britanie vin cu soluții reale pentru grupurile sociale supuse excluziunii. Posturile de muncă create de acestea permit angajaților să-și dezvolte spiritul autonomiei, încrederea și să participe pe deplin la bunăstarea întregii societăți. Citeşte mai mult...
Publicat: 05.12.2018   
ULISSE este prima platformă digitală apărută în Europa care permite crearea, comercializarea și promovarea experiențelor de turism local și pachete de vacanță depline concepută de persoane cu deficiență de auz pentru persoane cu aceeași deficiență. ULISSE este, așadar, comunitatea iubitorilor de a călători, cu deficiență de auz, iar scopul proiectului este facilitarea experiențelor de călătorie ale acestora în întreaga lume cu ajutorul unui consultant local, cu aceeași deficiență și prin intermediul sistemului internațional al semnelor. Citeşte mai mult...
Publicat: 03.12.2018   
An de an, pe 3 decembrie, în Republica Moldova și oriunde în lume, sărbătorim Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități, proclamată de Adunarea Generală a Națiunilor Unite la 14 octombrie, 1992. Cu acest prilej, Asociația Obștească „Eco-Răzeni” vine să-și exprime respectul și solidaritatea pentru persoanele cu handicap, dar totodată să-și reînnoiască angajamentul de a contribui, zi de zi, la eliminarea obstacolelor cu care se confruntă acestea Citeşte mai mult...
Publicat: 29.11.2018   
Conferința Națională pentru Antreprenoriat Social este evenimentul anual dedicat promovării și dezvoltării economiei sociale în Republica Moldova. Ediția de anul acesta și-a propus ca generic să exploreze, în cadrul unei mese rotunde, mecanismele de finantare guvernamentala directa pentru intreprinderile sociale, să analizeze modele de politici si practici europene, dar și să identifice soluții viabile pentru Republica Moldova. Astfel, evenimentul, a întrunit la aceeași masă rotundă atât reprezentanți ai organizațiilor nonguvernamentale, donatori, precum și autorități publice și experți internaționali din Austria și Armenia. Citeşte mai mult...
Publicat: 14.11.2018   
Programul de granturi are drept scop susținerea organizațiilor societății civile în vederea creării și/sau dezvoltării afacerilor sociale țintite să creeze locuri muncă și oportunități de integrare social-profesională a grupurilor vulnerabile, care va contribui ulterior la bunăstarea cetățenilor și a comunităților. Suma totală disponibilă pentru acest concurs de granturi este de maxim 300 000 EUR. Data limită de depunere a propunerilor de proiect este 21 decembrie 2018. Citeşte mai mult...
Publicat: 12.11.2018   
Fondată în 2014, într-o zonă bogată arhitectural, în care se găsesc un castel, o casă de bătrâni, o universitate populară și o grădiniță – între ele fiind amplasată o veche grădină englezească, Asociația Helliden Trädgårdar din Suedia și-a propus să restaureze grădina și să dezvolte noi activități pe teritoriul său. Astfel, a fost creat un cadru natural încântător – o destinație atractivă, un loc în care oamenii săa vină pentru a se întâlni, a cultiva, a se bucura, a lucra împreună. Citeşte mai mult...
Publicat: 12.11.2018   
Pentru a stimula și totodată promova antreprenoriatul social și ecologic, Asociația Obștească „EcoVisio” vine cu inițiativa nobilă de a oferi suport pentru 5 inițiative sociale și/sau ecologice antreprenoriale din Republica Moldova. Tot ce trebuie să faceti, pentru a fi eligibili, este să fiți o întreprindere, organizație sau proiect care să rezolve o problemă socială sau ecologică cu sediul în una dintre comunitățile din țara noastră. Citeşte mai mult...

1 - 10 din 57

         


© 2019 Inițiativa pentru antrepenoriat social în Moldova   |   Site elaborat de Andrei Madan
PAGINA ÎN SUS