Prima pagină   |   Harta site-ului   |  Flux RSS    |   Abonare la stiri prin email   |   Contacte


17.09.2018
România va găzdui în 2019 cea de a VII-a ediție a Conferinței Internaționale de Cercetare a Economiei Sociale
13.09.2018
Upside Down – afacerea socială care dă o a doua viață deșeurilor
10.09.2018
Întreprinderea socială Vi-Ability asigură viabilitatea financiară a cluburilor sportive din mai multe țări


 

  


Prima pagină  »  Noutăți
Noutăți
Upside Down – afacerea socială care dă o a doua viață deșeurilor
Publicat: 13.09.2018   

Upside Down este prima inițiativă de antreprenoriat social din România care promovează conceptul de upcycling, adică transformarea lucrurilor care aparent îşi încheie ciclul de viaţă în mediul urban în produse totalmente noi și de utilitate întregii comunități. Această afacere de economie socială, care promovează dezvoltarea durabilă, e o poveste ţesută de trei studenţi din Iași, al cărei scop este să ajute mediul înconjurător şi să determine consumatorii să aleagă responsabil. Modalitatea de a crea lucruri funcţionale din materiale vechi şi nefolositoare se numeşte „upcycling”. Procesul este complex şi diferit de ceea ce numim „downcycling” pentru că sunt create produse cu o valoare mai mare decât cele iniţiale.

În 2011, Andreea Zaharescu, una din fondatorii Upside Down-ului, şi-a luat o pauză de la masterul de marketing pe care-l făcea şi a plecat 10 luni în India pentru un internship la o agenţie de marketing, iar în patru a muncit benevol la un proiect de mediu, unde s-a familiarizat cu procesul prin care deşeurile căpătă o nouă viaţă, fiind transformate cu multă atenție în diverse produse foarte practice, precum genți din pungi de orez, sticle de bere transformate în pahare etc., descoperind astfel conceptul de upcycling - transformarea deșeurilor în obiecte noi. Întorcându-se acasă, le-a povestit experienţa Roxanei Antochi şi lui Alexandru Ionuţ Pohonţu, doi prieteni buni, şi s-au întrebat: „De ce nu am face asta și în România?”.

Misiunea start-up-ului din Iasi a început în 1 iunie 2012, zi în care au aplicat la competiția Social Impact Award, organizată de comunitatea HUB în trei țări: România, Austria și Cehia, pe care au şi câştigat-o trei luni mai târziu, la Viena. Cu premiul de 4,000 de euro în mână şi-au luat spaţiu, echipamente, accesorii şi au angajat o persoană specializată în marochinărie. A fost un start cu dreptul, care le-a dat curaj şi încredere de a continua. Primul prototip cu care au ieşit în lume a fost un portofel făcut din banner roşu cu floricele, pe care l-au făcut acasă, în sufragerie. Astăzi, au atelier de proiecţie, croitorese, un e-shop, o echipă de 10 oameni şi planuri măreţe. Astfel, accesorii prietenoase cu mediul, precum portofele, genţi, coperte de cărţi sau borsete, sunt realizate din bannere stradale şi prelate de camion care nu mai servesc la nimic.

Filosofia Upside Down e centrată pe principiul sustenabilităţii și se identifică cu definiție a dezvoltării durabile dată de Comisia Mondială pentru Mediu și Dezvoltare în raportul „Viitorul nostru comun”: „Dezvoltarea durabilă este dezvoltarea care urmărește satisfacerea nevoilor prezentului, fără a compromite posibilitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi”. Mai mult de atât, compania încearcă să menţină o conversaţie constantă la nivel de consumator, informându-i despre modul în care putem rezolva problemele legate de mediu sau despre diferite acţiuni locale sau naţionale care se pliază pe principiile şi valorile noastre. Ne gândim la Upside Down nu doar ca la un start-up, dar şi ca la un mod de a gândi şi acţiona pe baza filosofiei „think outside the box” şi salvăm materiale inedite.

Upside Down înseamnă produse pentru oricine se simte creativ şi atras de lucrurile alternative. Dacă de la magazinul X îți cumperi un portofel pe care și-l pot cumpăra și alte Y persoane, portofelele de la Upside Down sunt cu imprimeu unic sau în ediție limitată, realizate din deșeuri, din ceva care ar fi fost uitat într-un depozit, ars sau aruncat gunoi. Acest lucru ne face pe noi, oamenii, să fim mai grijulii cu lucrurile pe care le posedăm. Acum, în loc să purtăm ceva „MADE in CHINA” putem purta produse vechi cu valoare nouă „MADE in ROMANIA”.

 




Noutăți

Publicat: 17.09.2018   
În perioada 6-9 iunie 2019, România va fi gazda celui mai mare eveniment academic internațional în domeniul economiei sociale, cea de-a 7-a ediție a CIRIEC (Conferința Internațională de Cercetare a Economiei Sociale), realizat în parteneriat cu Laboratorul de Solidaritate (Solidarity Laboratory), Facultatea de sociologie și asistenșă socială a Universității din București și Școala Națională de Studii Politice și Administrative. Reuniunea va constitui o buna ocazie de a împărtăși reflecții privind rolul economiei sociale și solidare vis-a-vis de provocările actuale și viziunea de schimbare, precum cea enunțată în Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite. Citeşte mai mult...
Publicat: 10.09.2018   
Vi-Ability și-a început activitatea în 2009, în orașul Colwyn Bay din nordul Țării Galilor, Marea Britanie. Misiunea sa cuprinde două aspecte: 1) reducerea numărului tinerilor neangajați, motivându-i să participe și să contribuie la binele comunitar, și 2) administrarea cluburilor sportive ca forme de business și crearea, în consecință, a mai multor posturi de muncă pentru tineri în cadrul comunităților locale. Citeşte mai mult...
Publicat: 20.08.2018   
Concursul este dedicat antreprenorilor care pe parcursul anului 2017 s-au implicat activ în mod voluntar în activități de Responsabilitate Social – Corporativă (RSC). Participanții pot aplica pentru următoarele 4 nominalizări: activități RSC orientate către angajați, activități RSC orientate către societate/comunitate, activități RSC orientate către piață și activități RSC în domeniul protecției mediului ambiant. Citeşte mai mult...
Publicat: 07.08.2018   
So Stay este un hotel responsabil social din Gdansk, Polonia, care susține tinerii care au crescut departe de familie, în case de copii. Modelul operativ inovativ al hotelului – primul în Polonia - combină abordarea bazată pe piață cu responsabilitatea socială. Tinerii primesc calificare și experiență sub coordonarea profesioniștilor la locul de lucru, care este foarte apreciată pe piața deschisă a forței de muncă. Citeşte mai mult...
Publicat: 03.08.2018   
Misiunea Ecolivery Courrieros este să meargă dincolo de o simplă companie de livrare, militând pentru o societate mai armonioasă, sustenabilă și egalitară, dezvoltând sportul, proiectele sociale, combătând totodată numeroasele surse de poluare. Ecolivery Courrieros are angajați 50 de tineri cu probleme în calitate de curieri pe bicicletă și peste 200 de clienți în orașul Rio de Janeiro. Majoritatea angajaților provin din medii dezavantajate, fără un loc de muncă anterior. Un post de lucru în cadrul Ecolivery Courrieros înseamnă un venit permanent și regulat, asistență medicală, securitate socială și oportunități de dezvoltare profesională pe mai departe. Citeşte mai mult...
Publicat: 31.07.2018   
Dacă explorezi, operezi, fondezi sau susții întreprinderile sociale și mediul în care activează acestea, alătură-te lor în cadrul celei de-a 10-a ediții a Social Enterprise World Forum (SEWF) care va avea loc la Edinburg, Scoția, în perioada 12-14 septembrie 2018! SEWF 2018 este un eveniment care atrage pentru practicieni, antreprenori sociali, investitori, politicieni, lideri comunitari din lumea întreagă, care se întrunesc pentru a privi împreună la ce se întâmplă în lume și cum ar putea colabora pentru a face mișcarea întreprinderii sociale să progreseze. Citeşte mai mult...
Publicat: 30.07.2018   
Prin irezistibila aromă de pâine abia scoasă din cuptor și meniul său de vis, de la pâine albă, de secară sau cu seminţe, la melci cu scorţişoară şi kugloful cu ciocolată, întreprinderea socială CONCORDIA Bakery a reușit să cucerească gurmanzii din România. Acest nou model de "social business" face parte din Concordia Development S.R.L. și reprezintă un sistem complex, ale cărui activități principale (laboratorul-atelier din Ploiești) și conexe (punctul de desfacere "CONCORDIA Bakery" și serviciul de catering) sprijină tinerii din cadrul şi din afara organizației, în procesul de integrare socio-profesională. Citeşte mai mult...
Publicat: 26.07.2018   
Ministerul Muncii și Politicilor Sociale al Republicii Italiene în colaborare cu Biroul relații cu diaspora din cadrul Cancelariei de Stat a Republicii Moldova și Regiunea Veneto au demarat un proiect de cooperare pentru promovarea dezvoltării economice a Republicii Moldova. Dacă ești interesat, îți propunem o cale de dezvoltare antreprenorială care te va ajuta să lucrezi asupra ideii tale de afacere și să cunoști exemple bune de antreprenoriat, în special în domeniul social. Îți vom oferi posibilitatea să cunoști potențiali investitori și surse de finanțare în Italia și Moldova. Citeşte mai mult...
Publicat: 25.07.2018   
30 de tineri cu idei de afaceri inovatoare, semifinaliști ai celei mai mari competiții europene de inovație socială EUSIC 2018 cu genericul ”ReThink Local” s-au reunit la Cluj-Napoca, România, în perioada 16-18 iulie 2018, pentru a participa în cadrul Social Innovation Academy. Citeşte mai mult...
Publicat: 20.07.2018   
Conferința Parteneriatului Estic pentru tineret cu genericul „Antreprenoriatul în rândul tinerilor” va întruni în acest an circa 130 de participanți, incluzând 90 de tineri cu idei antreprenoriale pentru a aborda provocările de calificare. Evenimentul va fi organizat de Forumul Parteneriatului Estic pentru societatea civilă (EaP CSF) și se va desfășura la Viena, Austria, în perioada 8-9 noiembrie. Conferința oferă, de asemenea, oportunitatea de a participa în cadrul Social Entrepreneurship School, organizată în Armenia pentru tinerii din Armenia, Georgia și Moldova. Citeşte mai mult...

1 - 10 din 34

         


© 2018 Inițiativa pentru antrepenoriat social în Moldova   |   Site elaborat de Andrei Madan
PAGINA ÎN SUS