Centrul CONTACT, împreună cu partenerii locali AXA Management Consulting și Eco-Răzeni, lansează Campania de informare „Antreprenoriatul social, aproape de nevoile refugiaților”. Campania se desfășoară în cadrul proiectului EU4Youth – Valorificarea potențialului tinerilor antreprenori sociali din Moldova și Ucraina” (EUnlocking), finanțat de Uniunea Europeană, prin intermediul Programului EU4Youth.
Prin această Campanie, organizatorii își propun să promoveze rolul și implicarea afacerilor sociale și a antreprenorilor sociali în susținerea refugiaților din Ucraina. „Antreprenorii sociali sunt alături de nevoile refugiaților” este mesajul Campaniei, prin care se dorește sensibilizarea publicului larg, valorificarea economiei sociale și susținerea antreprenorilor sociali în condiții de criză umanitară.
De la începutul războiului din Ucraina, peste 300.000 de refugiați ucraineni au intrat în Republica Moldova, inclusiv 136.727 de minori. Pentru a oferi suport și ajutor refugiaților, mai mulți antreprenori sociali s-au solidarizat și au prestat servicii de alimentare, cazare, activități educaționale, servicii de sănătate etc.
Sergiu Gurău, fondatorul Întreprinderii sociale „Floare de cireș”, a fost alături de refugiații din Ucraina de la începutul războiului. „Începând cu sfârșitul lunii februarie, mai multe centre de refugiați ne-au apelat telefonic, și ne-au întrebat dacă putem să ne implicăm și să oferim hrană pentru refugiații din Ucraina. Nu am putut refuza pentru că aceasta este misiunea unei afaceri sociale, să fie alături de nevoile oamenilor și să contribuie la soluționarea problemele sociale. În această perioadă am pregătit și livrat circa 13400 porții de mâncare (mic dejun, prânz și cină) către 11 centre de refugiați din r. Ialoveni și mun. Chișinău”, povestește Sergiu.
Elena Nofit este coordonatoarea Campaniei și spune că prin intermediul acestei inițiative, vor fi publicate și prezentate mai multe materiale, care vor vorbi și arăta impactul, rolul și implicarea antreprenoriatului social în susținerea refugiaților Ucraineni din R. Moldova. „Antreprenoriatul social, nu este o simplă afacere. Este soluția unor probleme sociale, oferă locuri de muncă persoanelor din medii vulnerabile, stimulează incluziunea socială, oferind persoanelor defavorizate acces la resurse și servicii sociale, iar în aceste timpuri, demonstrează și capacitatea de a fi alături de nevoile refugiaților”, menționează Elena.
Campania se va desfășura timp de 2 luni, iar materialele și evenimentele acesteia pot fi urmărite pe grupul de Facebook „Rețeaua antreprenorilor sociali din Moldova” sau pe paginile organizatorilor.
Acest material a fost produs cu suportul financiar al Uniunii Europene. Conținutul acestuia reprezintă responsabilitatea exclusivă a proiectului „EU4Youth – Valorificarea potențialului tinerilor antreprenori sociali din Republica Moldova și Ucraina”, finanțat de Uniunea Europeană. Conținutul publicației aparține autorilor și nu reflectă în mod neapărat viziunea Uniunii Europene.
Proiectul este implementat de Gustav-Stresemann-Institut (GSI) din Germania, Pro NGO! (Germania), AXA Management Consulting (Moldova), ECO-RAZENI (Moldova), Centrul CONTACT (Moldova) și Egalite International (Ukraina).
Pentru mai multe detalii, contactați Elena Nofit, corodonatoarea Campaniei, la adresa de e-mail: elena.nofit@gmail.com sau la numărul de telefon 069749924.
Sursa: www.contact.md